La fotografia digital
Actualment, la fotografia s’ha convertit en una cosa inseparable en les nostres vides. Estem diàriament rodejats de infinites imatges, que ens donen diferents informacions i a vegades esta informació hi es manipulada. Però també les persones fem un us personal i d’oci de les imatges, ja siga amb càmeres o amb els mòbils, on fem etern un moment o situació. Existint diferents formats d'imatge pots trobar fotografies de millor o pitjor qualitat, però això és un món a part... Seguim!
Com he dit la fotografia digital està sempre en el nostre dia a dia, però a les aules no s’ha introduït i integrat molt, com a recurs pedagògic per explotar, tot i que l’alumnat veu milers d’imatges diàriament, doncs te moltes possibilitats creatives i investigadores, a més de les seues possibilitats d’expressió personal o d’estudi del entorn. Però es un recurs que es deuria d’exportar a les aules tenint en compte en la societat que vivim actualment, on l’ús del les noves tecnologies van en augment, es deuria de formar i educar els xiquets i xiquetes en el bon ús de les ferramentes digital que tenim al nostre abast, sempre tenint en compte la privacitat i drets d'imatge .
Hui en dia la fotografia es un llenguatge audiovisual, que té característiques pròpies, i que està molt arrelat en la població. Per això aquesta constitueix un bon recurs per el desenvolupament d’activitats a les aules, tant en l’àmbit investigador i experimentador, com en els àmbits lúdics i creatius. Però simplement hi es present des d’un punt de vista receptiu. L’aplicació didàctica de la fotografia, pot orientar-se tant en l’anomenada lectura d’imatges, com en el coneixement del medi en sí mateix.
Si es vol treballar en la fotografia digital a l’aula, es important que els docents ens formem o informem per conèixer més sobre la fotografia i les seues característiques. El primer seria conèixer el funcionament de la càmera, ja siga una de bona qualitat o la del mòbil, després la resolució de la imatge que aquesta indica o mostra la qualitat de detall que té, a major resolució hi obtenim una imatge amb més detall. I finalment la composició fotogràfica, en el proper paràgraf vos explique algunes regles sobre aquesta que deuríem de conèixer per que les nostres fotos pareguen professionals.😜
Primer hem de centrar en el centre d'interès que volem fotografiar i que aquest sigui el principal objectiu. Seguidament, hem de fixar-nos en l'enquadrament. Aquest ha d'estar correctament ocupat. Com? Et preguntaràs... Doncs intentant ocupar la major part de la fotografia possible. A més, hem de fixar-nos en les línies, forma i contorns que són a la imatge. Si fem la foto tenint en compte l'objectiu principal i les línies aconseguirem que aquestes últimes ressaltin el principal objectiu. De la mateixa manera, hem de treballar aquestes línies correctament perquè al seu torn creïn un flux i harmoniós en la fotografia. Fins i tot podem fer que semble que hi haja moviment!
La direcció en la qual vam prendre la foto i els elements repetits també són un factor clau a l'hora de realitzar una imatge ja que, com he enunciat anteriorment, poden transmetre moviment i sentit a la imatge. El color de la imatge també és un altre factor clau a tenir en compte. Això és degut a el fet que els colors càlids, és a dir, el vermell, taronja i groc, donen una sensació d'exaltació i calor i, per contra, els freds, com és el blau, verd i violeta, donen una sensació de fred i tranquil·litat. No obstant això, els colors blancs i negres ens transmeten certa solitud, aïllament o calma. Finalment, i no per això menys important, recalcar que podem fer ús dels emmarcats naturals o d'efectes de la naturalesa per a enquadrar o dirigir les fotos. taronja i groc, donen una sensació d'exaltació i calor i, per contra, els freds, com és el blau, verd i violeta, donen una sensació de fred i tranquil·litat. No obstant això, els colors blancs i negres ens transmeten certa solitud, aïllament o calma.
A més, tant si se’t dona bé la fotografia com no i t’agrada l’edició... Hi ha eines digitals per a editar i millorar imatges tant per ordinador o apps per mòbils i aquestes eines poden ser gratuïtes o de pagament. Algunes d’aquestes ferramentes són: GIMP (ordinador), Snapseed, Lightroom, Open Camera, VSCO Cam, Pixlr, etc.
Finalment, a part de treballar la imatge digital a l’aula, ja que es un gran recurs del que traure noves experiències i aprenentatges, s’hauria també de parlar i treballar amb les famílies sobre les imatges digitals, publicacions a xarxes socials, supervisió a el internet, entre altres. Perquè a les noves ferramentes digitals hi ha perills, que no es poden veure a simple vista perquè no hi són cara a cara, sinó que hi són darrere d’una pantalla. En la propera entrada ja vos parlaré més sobre aquest tema, és a dir, sobre els drets, protecció de dades i perills.
Hehe, i fins ací el d'avui. Espere que t'haja agradat i... sàpigues un poc més sobre com fer fotografies i sobre aquest món tan gran. Fins la pròxima!!

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada