ACTIVITAT D'ENCADENAMENT AMB REALITAT AUGMENTADA

 Hola. Curiós títol, veritat? Crec que... La Realitat Augmentada ja sabeu un poc el que és, com a que us sona ja del que va... Doncs.... I si us dic que he fet una activitat d'encadenament amb realitat augmentada? Tinc una assignatura on em demanaven fer un encadenament i, una vegada ja entregat, vaig tindre la brillant idea d'aprofitar eixa activitat per posar-la un nivell més enllà i experimentar amb ella. Vaig decidir jugar amb la realitat augmentada i canviar l'activitat; donar-li un toc més... Tecnològic. Què us sembla? Divertit? Interessant?

L'activitat enriquida amb AR es tractava d'un encadenament, és una tècnica que s'empra per a seqüenciar els passos d'una tasca que resulta complexa per als xiquets/es, sobretot, si a causa de dificultats de memòria s'oblida algun dels passos i són freqüents els fracassos en la tasca. En aquest cas l'encadenament era sobre la tasca de parar taula. Amb la qual cosa l'objectiu principal era parar taula i es dividia en els següents passos:

1.      1. Llavar-se les mans amb aigua i sabó

2.      2. Posar les estovalles en la taula

3.     3. Posar la safata en el centre de la taula

4.     4. Posar el got a dalt de la safata

5.     5. Posar el tovalló al costat de la safata

6.     6. Posar els coberts en el centre de la safata

7.     7. Asseure's en la cadira

8.     8. Menjar

Durant l'encadenament el docent pot ajudar a realitzar uns certs passos que puguen ser més complexos per al xiquet/a mitjançant el modelatge o un altre tipus d'ajudes. Amb la incorporació de la realitat augmentada podem substituir aquest pas i mostrar-ho a través de l'aplicació Halo AR. Els objectius que podem ampliar amb l'ús d'aquesta eina, són incorporar les TIC a l'aula de manera significativa, així com desenvolupar habilitats i competències digitals i aprendre a usar correctament els dispositius electrònics, ja que serviria com a eina d'aprenentatge.

Les imatges creades per a l'encadenament, que cadascuna d'elles representava un pas a seguir, seran els disparadors i en escanejar-los amb l'aplicació Halo AR eixiran els passos en moviment, representats per una taula en el mateix escenari, així com algunes cançons.

Per a realitzar els passos en moviment, s'han fet fotos casolanes. Les seqüències han hagut de ser molt específiques.

Aquesta activitat, a part de resultar interessant i atractiva per a treballar-la a l'aula, també ha aportat un major coneixement sobre realitat augmentada, que no tenia, ja que el que coneixia prèviament era poc i no havia experimentat com calia realment, havia sigut un contacte escàs.

Des del meu punt de vista, està molt bé i introduir-la enriqueix molt, si saps com introduir-la correctament, l'aprenentatge dels infants, però com a contraposició, has de tindre dispositius que siguen compatibles per poder-hi treballar en AR.

També en realitzar la realitat augmentada amb una activitat d'encadenament, ha fet reflexionar sobre si l'aplicació o posada en pràctica d'aquesta eina era funcional o no per a aquesta activitat en concret. Tal vegada seria aplicable com a introducció de l'encadenament i en casos molt puntuals en els quals s'obliden uns certs passos, pel fet que parar taula és una activitat del dia a dia i per tant es faria molt pesat l'haver d'escanejar tots els dies les imatges de l'encadenament. Per tant, és molt probable que l'activitat que es vol fomentar s'allargue massa i l'alumnat es despiste o que només estiga pendent del que apareix en el vídeo i no de l'acció, que és el que realment importa, o no, qui sap, caldrà provar-ho i conèixer resultats reals, no cregueu?

Us deixe ací baix les fotos, ens veiem!💕










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

INFOGRAFÍA, COMPETENCIAS DIGITALES